onsdag 11 maj 2011

Kursslut och bedömning

Har haft fullt upp senaste tiden så jag har inte hunnit skriva något. De e lite mycke´ nu...

Ikväll var sista gången på allmänlydnadens fortsättningskurs på bruks. Vi fick göra ett slutprov, lite nervöst faktiskt att bli bedömd. Men det gick SÅÅ BRA!!! Nevis var en ängel! Lugn, lyhörd, fokuserad och väldigt samarbetsvillig. Jag försöker intala mig att mina köttbullar i fickan inte alls hade med saken att göra... Nej det är vår träning som gett resultat. Så det så. ;-)

Vi bedömdes i 7 moment, med max 10 p på varje och olika koefficienter beroende på svårighetsgrad. Vi fick 246 p av 250 möjliga!!! Vi fick 10 p (!) på 6 av momenten, och "bara" 8 poäng på passivitet. Nevis var kanonduktig, han kände nog på sig att det var poängbedömning. :-)

Min lille knodd sussar nu sött i sängen, med magen full av belöningsköttbullar... :-)

Nu är våra onsdagsträningar på brukshundklubben över för denna gången. Nästa onsdag börjar vi whippetraceträningen på allvar, med siktet inställt på hans första tävling - den 2 juni!

1 kommentar:

  1. Åh, jättegrattis!
    Vilket superteam ni är!

    SvaraRadera